wtorek, 14 sierpnia 2012

Kwiaty

KWIATY









Ja jak zwykle mam problem z kwiatami, byłem u syna i zrobiłem zdjęcie kwiatka na balkonie, kto może mi powiedzieć co to za cudo jest liście jasno zielone jak widać na zdjęciu, kształt sercowaty a w koło są ząbki. Może to nie kwiat ale jakiejś zioło.A w dalszej kolejności znowu kwiaty, dzisiaj wrzucę kilka mieczyków lub jak kto woli gladioli.Kocham te kwiaty od samego początku istnienia mojej działki -  prawie, mieczyki są przepiękne różnego koloru, różnej wysokości.  I jeszcze jeden kwiat, też nie wiem jak się nazywa pomóżcie z góry dziękuję

22 komentarze:

  1. Nie mam pojęcia co to za roślina. A po potarciu dłonią liści czuć jakiś zapach? I moje ulubione mieczniki! ALe moje sie strasznie po kładły... chyba musze je spróbować posadzic głębiej w przyszłym roku. Ale jeszcze nie wiem na jak głębokość maksymalnie można sadzić mieczniki i moje są... hmmm wydaje mi się, że wybitnie wielkie, bo mają do 150 cm wysokości! Pozdrawiam!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapach to jest , bardzo silny ale nie mogę załapać co to jest a co do mieczyków to trzeba rzeczywiście dosyć głęboko posadzić wtedy się tak nie przewracają dzięki i pozdrawiam.

      Usuń
  2. Śliczne gladiole a ta na ostatnim zdjęciu to Liatra kłosowata, kup jeszcze białą:)
    Pozdrawiam, Marlena

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Marleno, myślę ze kupię jeszcze tą białą, pozdrawiam.

      Usuń
  3. Bardzo ładne mieczyki. Piękne ubarwione. Moja babcia też sadzi te kwiatki, a zaraz potem zakwitną astry i będzie jesień. Pozdrawiam i całuski dla mojej córeczki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Córeczka dziękuje za całuski a do zimy jeszcze daleko, pozdrawiam.

      Usuń
  4. Imponujące mieczyki, prześliczne barwy. Szkoda, że lato odchodzi.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzięki wszystkim za komentarze i miłego dnia życzę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Masz ładną kolekcję mieczyków. Tż obstawiam, że to liatra - u mnie kwitły poźną wiosną. Nie wiem co to za roślinka na pierwszym zdjęciu. Za mało danych - może melisa (czy pachnie tak trochę cytrynowo?).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może i cytrynowo ale nie jestem pewien ale zapach jest bardzo silny, pozdrawiam i życzę miłego zbliżającego się weekendu.

      Usuń
  7. Mieczyki śliczne, a ten kwiat z ostatniego zdjęcia - to liatra, ja mam jeszcze na działce biała,ale fioletowa jest okazalsza. Widzę, że masz ten wysokie niecierpki. Co do balkonowego kwiatka, to nie kojarzę, co prawda,troszkę podobny do melisy - jak sugeruje Antonina.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę ze będę musiał i fioletową kupić,może to i jest melisa muszę sprawdzić w internecie,pozdrawiam gorąco i życzę miłego gorącego dnia.

      Usuń
  8. Ten kwiatek na parapecie nie jestem pewna ale to chyba nie jest melisa. :) Liście melisy są ciemniejszego koloru i gałązek tak mięsistych nie ma.Może to ozdobna pokrzywka taki stały kwiatek. Mieczyki masz przepiękne :))) A liatrę kiedyś miałam, właśnie tego koloru. Ja mam malutki ogródek a roślina ta jest piękna ale bardzo przyciąga motyle, osy, pszczoły :))) Tę roślinę można zasuszyć ( suszyć kwiatostanami do dołu w suchym ciemnym miejscu by kwiaty zachowały kolor ) i będzie piękną ozdobą na jesień, zimę do wazonu. Serdecznie pozdrawiam :)))

    OdpowiedzUsuń
  9. A może to jest melisa ? Ciekawa jestem :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie sprawdziłem w necie i masz rację melisa ma rzeczywiście ciemniejsze liście i nie są takie mięsiste i dalej nie wiem co to za kwiatek,czekam może jednak ktoś mi odpowie na to pytanie,pozdrawiam gorąco.

      Usuń
    2. Myślę czy to nie jest koleus ? Sprawdź czy łodygi są kruche i puste w środku :)Koleusy tak mają.Dodatkowo przy potarciu wydziela charakterystyczny zapach. Melisa zaś ma bardzo przyjemny cytrynowy zapach :) Pozdrawiam

      Usuń
  10. Fantastyczne mieczyki!!! Śliczne kolory i jakie wysokie! pozdrawiam i miłej nocy życzę:)))

    OdpowiedzUsuń
  11. Dzięki Nelu,pozdrawiam i życzę miłego i gorącego dnia.

    OdpowiedzUsuń
  12. Po wnikliwych przeszukiwaniach stron internetowych mogę stwierdzić że pierwszy kwiatek balkonowy to mięta cytrynowa. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja dostałem tą roślinkę jako melise, ale po przeszukaniu internetu myślę że to raczej będzie plectranthus amboinicus, inaczej cuban oregano. Piję ją z herbatą i mnie uspokaja ;-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za podpowiedz może i masz rację,pozdrawiam i przyjemnego weekendu życzę.

      Usuń